LEAN MANAGEMENT - Best Practices
19 marca 2024 - 21 marca 2024 (3 dni)
Bydgoszcz
Partnerzy wydarzenia

LEAN MANAGEMENT - Best Practices

Zakończyliśmy masterclass „LEAN MANAGEMENT – BEST PRACTICES” (19-20-21 marca 2024 r.) w Bydgoszczy.
Trzy dni dyskusji poświęconych najlepszym praktykom z zakresu LEAN MANAGEMENT. Podczas prelekcji omawialiśmy takie zagadnienia jak: TPM, TWI oraz model SHINGO. Skoncentrowaliśmy się na narzędziach LEAN w praktyce.
W ramach części praktycznej programu konferencji zapoznaliśmy się z rozwiązaniami LEAN podczas wizyty w zakładzie produkcyjnym Paroc Polska Sp. z o.o. i Iglotex S.A.
Spotkanie dało możliwość zdobycia nowych inspiracji oraz wymiany doświadczeń w gronie EKSPERTÓW.

Zapraszamy na następne spotkanie już niedługo.

MOVIDA

Partnerzy wydarzenia

PARTNERZY MERYTORYCZNI

Ikonka
w planach na 2027 rok certyfikacja JIPM

PAROC to energooszczędne i ognioodporne produkty i rozwiązania izolacyjne z wełny kamiennej dla nowych i remontowanych budynków, systemów HVAC, przemysłu morskiego, platform przybrzeżnych oraz do innych zastosowań przemysłowych.

Z produktami wiąże się 80-letnia historia firmy, specjalistyczna wiedza o produkcji wełny kamiennej oraz wiedza techniczna i innowacje. Produkty wytwarzane są w Finlandii, Szwecji, Polsce i na Litwie. Dostarczane klientom w rozpoznawalnych opakowaniach w czerwono-białe paski.

Odkąd powstała firma Paroc Polska w 1997 roku systemy lean, TPM, six sigma na zawsze zagościły w planach rozwoju i optymalizacji firmy. W 2018 roku kiedy wchłonął ich koncern Owens Corning sytuacja uległa zmianie i w 2019 roku rozpoczęli podróż z metodologią TPM, która stała się narzędziem wdrożeniowym strategii firmy.

Pierwszym etapem było przygotowanie tzw. warunków wstępnych: czyli obecność TPM lidera w zakładzie, warsztat uświadamiający czym jest TPM i lidership dla zespołu zarządzającego, zrozumienie strat w zakładzie i jak pracować w oparciu o analizę strat, przygotowanie karty BBSC- celów na kolejne trzy lata, policy deployment oraz przygotowanie planu rozwoju dla zespołu.

Kolejnym krokiem było przygotowanie master planu zakładowego, zbudowanie struktury filarów, wybór obszaru pilotażowego oraz komunikacja do całego zakładu o wdrażaniu TPM. Następnie odbywały się liczne szkolenia dla TPM lidera oraz dla liderów filarów. Zespól NLT w tym czasie rozpoczął już bootcampy na obszarze pilotażowym. Rozpoczęło się wdrażanie fundamentów, czyli 5s, codziennego zarządzania DMS oraz rozwiązywanie problemów i budowanie zaangażowania. I tak na przestrzeni czasu od 2019 roku – faza fundamentów, przez 2020-2023 faza pilotów i 2023 do dziś faza ekspansji.

Wszystkie działania służą rozwojowi umiejętności pracowników, by lepiej zarządzać parkiem maszynowym, rozwiązywać problemy i nieustannie się doskonalić. W 2027 roku Paroc planuje poddać się certyfikacji JIPM.

Ikonka
24,4 tys. mkw. - łączna powierzchnia
Ikonka
niemal 700 pracowników
Ikonka
wiodący producent żywności mrożonej
Ikonka
działalność produkcyjna w dwóch zakładach
Ikonka
kompleks HI-TECH i PRO-EKO

Grupa Iglotex to zdywersyfikowana i zintegrowana pionowo grupa dystrybucyjno – produkcyjna działająca na rynkach detalicznych i gastronomicznych od 40 lat.

Jest liderem na rynku żywności mrożonej w Polsce. Posiada ogólnopolski zasięg wspierany oddziałami dystrybucyjnymi i silnym zespołem sprzedaży. Współpracuje z najlepszymi dostawcami,a w naszej ofercie znajdują się produkty mrożone, chłodzone i suche. Dzięki temu jest wiarygodnym partnerem handlowym dla kilkudziesięciu tysięcy Klientów rocznie.

Jest wiodącym producentem żywności mrożonej w Polsce, właścicielem takich marek konsumenckich, jak Proste Historie, Bistro Pizza czy Pizza Passionata. Jest również liderem w Polsce w produkcji żywności mrożonej pod marką prywatną Klientów, dzięki najszerszej ofercie produktowej oraz stawianiu na długoterminowe i wieloaspektowe relacje z Klientami.

Grupa Iglotex prowadzi działalność produkcyjną w swoich dwóch zakładach, zlokalizowanych w Skórczu i Tarnowie. W ofercie znajdują się mrożone warzywa i owoce, frytki, pizza, zapiekanki, wyroby kulinarne ziemniaczane i mączne, jak również produkty chłodzone, takie jak wyroby kulinarne oraz pizza, zapiekanka. Zna doskonale preferencje konsumentów, rozumie także ich specyficzne potrzeby żywieniowe. Konsekwentnie stawia na rozwój i innowacje, aby oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna. Inwestuje w infrastrukturę, technologię produkcji i badania, nieustannie podnosząc standardy jakościowe. Jest ekspertem w swojej dziedzinie i godnym zaufania partnerem handlowym, czego potwierdzeniem jest liczne grono zadowolonych Klientów.

Nowa fabryka w Skórczu to kompleks HI-TECH i PRO-EKO

Nowy zakład produkcyjny IGLOTEX w Skórczu to zintegrowany kompleks hal produkcyjnych oraz magazynowych typu mroźnie, wraz z zapleczem socjalnobiurowym i towarzyszącą infrastrukturą techniczną oraz oddziałem dystrybucyjnym:

  • 24,4 tys. mkw. – łączna powierzchnia kompleksu, w tym zakład produkcyjny o powierzchni 13,6 tys. mkw. magazyny o powierzchni 9 tys. mkw., budynek administracyjno-biurowy o powierzchni 1,8 tys. mkw. oraz oddział dystrybucyjny z flotą ponad 70 pojazdów,
  • fabryka posiada 6 linii produkcyjnych i wytwarza mrożone oraz chłodzone pierogi, pizzę, zapiekanki, uszka, warzywa, owoce oraz dania gotowe,
  • estymowana roczna produkcja wyniesie około 38 tys. ton żywności,
  • w magazynach znajduje się około 12 tys. miejsc paletowych,
  • fabryka oraz centrum dystrybucyjne zatrudniają łącznie niemal 700 pracowników,
  • fabryka współpracuje z kilkuset dostawcami i obsługuje większość sieci handlowych w Polsce,
  • oddział dystrybucyjny współpracuje z kilkoma tysiącami klientów detalicznych i gastronomicznych w Polsce i za granicą.

Hale produkcyjne wraz z liniami technologicznymi zostały zaprojektowane w oparciu o technologię Lean Industry 4.0, co umożliwia precyzyjne i elastyczne zarządzaąnie produkcją na każdym jej etapie oraz szybkie wprowadzanie niezbędnych zmian.

Co o wydarzeniu mówią uczestnicy?