W dniach 1, 2 października br. w Warszawie odbyła się konferencja Trendy i Innowacje w Opakowaniach FMCG, zorganizowane przez Firmę MOVIDA Conferences.
Zaproszeni eksperci omówili rolę brand designu w budowaniu silnej marki, kodowanie tożsamości marki, opowiedzieli o najnowszych nurtach i trendach w projektowaniu nowych opakowań, a także jak efektywnie pozycjonować swój produkt. Na temat badań nowych opakowań, reakcji konsumentów i stopnia zadowolenia z funkcjonalności produktu/opakowania opowiedział Przedstawiciel domu badawczego TNS Polska. Uczestnicy mogli zapoznać się z metodologią badań emocji konsumenckich w odniesieniu do sklepowej półki.
O nowych innowacyjnych funkcjach puszki do napojów opowiedział przedstawiciel firmy Ball Packaging. Każdy z uczestników mógł na żywo zobaczyć przykłady puszek, w których wykorzystano nowoczesne zamknięcia, rozmiary i nietypową kolorystykę. Zaprezentowane zostały także nowe technologie komunikacji w branży metalowych opakowań spożywczych.
Przedstawicielka Instytutu Wzornictwa Przemysłowego omówiła źródła wiedzy o trendach, opowiedziała o dobrych praktykach i ciekawych rozwiązaniach dla opakowań m.in. produktów regionalnych. W trakcie konferencji Uczestnicy mogli także zapoznać się z popularną formą pozycjonowania produktów i opakowań w e-sklepach.
Uczestnicy docenili bardzo wysoki poziom merytorycznych wystąpień i wiedzę prelegentów. Mocną stroną konferencji było wiele praktycznych przykładów i innowacyjnych rozwiązań co zostało wysoko ocenione przez Uczestników.
Dziękujemy prelegentom za doskonałe wystąpienia, poświęcony czas i przygotowanie prezentacji na bardzo wysokim poziomie, a Uczestnikom za zaangażowanie, pytania i ożywione dyskusje, które dały się słyszeć także w trakcie przerw i wieczoru integracyjnego.
Jak podkreślili Uczestnicy – spotkanie to pozwoliło na nowe spojrzenie na kwestie związane z opakowaniami, nawiązanie kontaktów biznesowych, rozmowy poszerzające wiedzę i miłe spędzenie czasu.